Tired Enough

sebenarnya aku banyak mau cerita memandangkan lama tidak update entry, okay one by one. sekarang tengah dengaq lagu Dahsyat by Mojo. ambik feel ciked. haha.
Image result for tired quotes

"perkahwinan satu percaturan. tidak semua orang mengecap bahagia"
ayat ni aku dapat masa tengok "manisnya cinta di cappadocia". movie tu mmg best. sempoi. mungkin sebab fazura and sam yg berlakon kot. haha ok bukan mau cita yg itu. 

Perkahwinan. yaa aku dah kahwin. dalam perkahwinan memang banyak asam garam asam pedas adam manis. itu semua dari kita samada mampu bertahan atau tidak, mungkin aku tidak sekuat mana. aku tetap sabar. tetap diam. bertahan sebab anak. bertahan sebab keluarga. banya hati yang akan terluka bila aku tidak bertahan. tapi yg berdosanya aku. yang terseksanya aku. bila kita terus terang orang ckap benda tu remeh. benda tu bole berubah mengikut keadaan dan masa. tapi untuk apa?
aku lebih selesa sendiri. aku tenang. aku cuma perlu pikirkan anak aku. sebab selama ini memang dia yang aku pikir. orang tidak akan faham walau apapun yang kau rasa.

aku tidak akan buka aib siapa2. bila aku cakap aku begni sebab itu. aku begitu sebab begini. tapi maslahnya apa yang orang nampak semuanya punca dari aku. semuanya salah aku. orang akan cakap senang. tapi yang alami dan merasa hadap benada tu tiap hari tiada siapa cuma aku.
Image result for tired quotes
aku bukan pentingkan diri. tapi apa yang aku rasa sudah tiada. zero. minta maaf aku cakap begini. cakap la aku apa. cakap la aku lemah ka apa.aku sudah tidak kesah. sebab aku sudah penat. selama ne aku berusaha tutup semua kesedihan aku, semua seksanya aku. aku diam sampai saat ne pun aku diam. orang cuma dengar cerita di sebelah pihak seja. sebab tu semua mau blame aku. aku tidak terus terang. aku penat menangis ka apa. orang tidak peduli yang penting dorang senang hati. kalau mau aku bahagia bukan dengan cara paksa aku suka benda yang aku suda tidak mau. bukan. aku bukan mau buat bukan bukan. cuma biarkan benda tu reda sendri. bukan tangani dgn nasihat kasar kasar. sampai mau pukul semua. aku penat suda. cukup la..
Image result for tired quotes


Live♥Laugh♥Love

No comments:

Post a Comment

awak comment saya sayang awak :)