Lupakan

Perkara paling malang dalam hidup adalah bila kita mula buka ruang untuk org lain menapak sama dalam perasaan kita. Sedangkan kita tak tahu penghujungnya bagaimana.
ditengah tengah ya.
Kita tahu ianya tak mudah dan berliku. banyak hal hal perlu kita pertimbangkan dalam masa yang sama menjaga hati hati lain agar tiada yang terluka walau seorang.
pada awalnya kita yakin dgn segala keputusan kita.

"takpa. Aku yakin kuasa doa."
"takpa ini ujian biasa biasa."
"takpa sabar kejap ja."
Tidak. Tidak.
ianya tdk semudah yg kita rasa.
menanggung suatu beban rasa yang kita sendiri berat memikulnya.
Allah!
aku terduduk dibuatnya.

kesilapan kita adalah kita salah letak orang orang dalam hidup kita.
Yang seharusnya kita bina dinding tebal dengannya. kita letak hampir disebelah.

kita salah letak orang dalam hidup kita.
akhirnya salah satu dari kita perlu berundur. agar kita tak teruskan kesilapan ini.
dan yang memilih untuk berundur adalah orang yang memulakan.
aku.
aku yang memulakan dan aku yang perlu hentikan kesilapan ini.

maaf. maaf kalau saya seret awak dalam kesilapan saya.

anggaplah ini tarbiyyah dri Allah.
anggaplah ini laluan kita mengejar dewasa.

lupakan .
lupakan apa yang kita pernah ada.

perasaan sayang. cinta dan ingin memiliki.
lupakan! lupakan!
selayaknya semua itu untuk Tuhan.
bukan untuk yang berdosa ini.
perjalanan kita nyata jauh lagi.
ini simpang mati dan kita masih mampu berundur cari titik mula dan teruskan berjalan seperti biasa.

boleh?

saya lupakan
awak lupakan.

dan kita tak perlu lagi tersepit dengan sayang dan dosa.
fitnah dan fitrah.
kita tak perlu jadi orang lain untuk mempertahankan seseorang.
ya tak perlu jadi orang lain.
Jadilah diri sendiri.
yang tak bisa mematah hujah. jadilah diri sendiri yang lemah.
jadilah diri sendiri yang perlu banyak sabar.
jadilah diri sendiri .
ini.
ini tarbiyyah tuhan untuk kita.

mengapa?

sebab saya pernah minta syurga.
sebab awak pernah minta syurga.

sebab kita pernah minta syurga.

ini cara Allah beri.

Pejam mata. Telan duka.
Moga kita tidak sendiri sendiri lalui ini.

Tuhan ada. Tuhan ada.

Perjuangkan sesuatu yang baik itu meskipun bukan untuk saya.
Untuk orang lain dan saya tetaplah bahagia meski pernah ada tapak kukuh dalam hati.

Jangan pernah rasa bersalah.
Untuk memilih orang lain andai suatu hari awak pertemu apa yang awak inginkan.

Saya okey. Dan saya okey. 😊

Sebab langkah kaki kita sama.
Meski temannya berbeda.



Live♥Laugh♥Love

No comments:

Post a Comment

awak comment saya sayang awak :)